شرکت سئو در بلوار ارم : اگر شما دارای یک وب سایت هستید اما بازدید آن کم است و برای شما مشتری نمی آورد ، باید به فکر سئو باشید و سایت خود را سئو کنید تا از رقبا عقب نباشید و از این همه مشتری ای که در اینترنت وجود دارد کسب دارمد کنید.
جهت کسب اطلاعات تخصصی، و بررسی سایت و هزینه سئوی آن کافی است با شماره زیر تماس بگیرید یا در صورت مشغول بودن واتساپ پیام بدهید: 09222923264
سئو چیست و به چه معنا می باشد؟
سئو از عبارت Search Engine Optimization به دست آمده است. که دارای کلمات مترادفی نیز می باشد که معادل همان سئو می باشند.
سئو و یا همان بهینه سازی موتور جستجو به معنی دستکاری کردن موتورهای جستجو نمی باشد. بلکه برای رتبه بندی بالا سایت و بهبود نتیجه موتور جستجو است.
این نکته را باید در نظر داشت که سئو فرایند بسیار راحتی نمی باشد و به دانش بالایی در این زمینه نیاز دارد.
در مبحث سئو کردن موتورهای جستجو دائما در حال تغییر الگوریتم هستند و به همین دلیل بسیار غیر قابل پیش بینی می باشند. بنابراین مهندین سئو وظیفه دارند که اطلاعات خود را کاملا به روز نگهدارند. در ادامه متن بحث سئو را به طور کامل تر بررسی میکنیم.
حال بررسی کنیم چرا سئو اهمیت دارد؟
هر روزه تعداد کاربرانی که با گوگل نیاز های خود را جست و جو می کنند، بیشتر میشود.
بر اساس آمار رسمی که سایت گوگل موجود است روزانه بیشتر از 3.5 میلیارد سرچ در گوگل صورت می گیرد.
بنابراین اگر کسب کار شما در اینترنت نیست ، به زودی از روزگار محو می شوید. کاربران و یا همان مشتری هابه گوگل خیلی اعتماد دارند.
اگر کمی به رقبای خود نگاه کنید حتما متوجه میشوید که آنهایی که سایت دارند و سایت خود را سئو کرده اند مرتبا در حال جذب مشتری و افزایش دارمد هستند.
داستان سئو از کجا شروع شد
اولین موتور جستجو در سال 1990 شروع به کار کرد. برخی از بهترین آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند. در آن دوره عموم مردم موتورهاي جستجو را به شکل يک ليست فهرست شده می دیدند که مثل صفحه زرد، سئو ابتدایی طبق حروف الفبا انجام ميشود. با پیشرفت مداوم اینترنت موتورهای جستجو مدرن تری پدید آمد که در آن ها از الگوریتم های بسیار پیچیده تری استفاده شده بود.
این الگوریتم ها با درنظر گرفتن کلمات کلیدی وبرچسب ها برای فهم بهتر محتویات سایت استفاده می کردند. پس از پیشرفت سئو جهت دیده شدن، سایت ها فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین با گسترش این رتبه بندی و صفحات به وسیله موتور جستجو ، مهندس های سئو به دنبال راه های اخلاقی و یا غیر اخلاقی برای تاثیر بر رتبه بندی موتورها بودند.
همان گونه که ذکر شد رتبهبندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل، کار بسیار راحتي نسبت به امروز بوده است. با استفاده از روش های غیر اخلاقی و نادرست قرار گیری در صفحه اول جستجو کاملا تضمین می شد.
اما امروزه الگوريتمهاي موتورهاي جستجو بسیار پيچيدهتر از گذشته شده اند و دستکاری کردن موتورهای جستجو برای سئوکار ها اصلا کار آسانی نمی باشد.
امروز، قوی ترین و پر استفاده ترین موتور جستجو ، Google می باشد که مورد استفاده همه مردم می باشد. موتور گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های جدید به شدت قوی شده است و جلوی فریب سئوکارهای کلاه سیاه را میگیرد و اگر میخواهید سایت شما بالاتر از رقبا باشد حتما باید به متخصص سئو و استفاده از روشهای کلاه سفید فکر کنید.
اهداف سئو چیست ؟ برای چی سئو میکنیم؟
هدف از سئو کمک کردن به موتورهای جستجو ، برای رتبه بندی بهتر وب سایت ها در نتایج جستجو و افزایش دادن ارتباط میان کلمات کلیدی وارد شده و کاربران می باشد.
نشان دادن بيشترين صفحات در ارتباط با کلمه ی جستجو شده دارای یک سری مزیت نیز هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو می باشد و کاربر بیشترین نتیجه مرتبط با جستجو خود را پیدا می کند و در نتیجه الگوریتم با نشان دادن بیشترین صفحات مرتبط قابل اعتماد می شود.
تمام سعی گوگل این است که وقتی کاربری کلمه ای را سرچ میکند ، بهترین سایتی که نیاز آن کاربر را برطرف میکند را به کاربر پیش نهاد دهد.
پس از اينکه سئو جهت بهبود رتبهبندي سايتها در نتیجه جستجوي طبيعي فعالیت خود را آغاز کرد، اين فرآيند به دانش و زمان جهت پياده سازي روشهاي خود نیاز دارد.
زمان،یکی از بزرگترين سرمايهگذاري های ابتدایی جهت بهينه شدن سايت و يا يک صفحه می باشد.
با توجه به اين مورد که چطور کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار خواهند گرفت، فرایند سئو هفتهها يا ماهها طول کشیده و ادامه پیدا می کند تا به نتیجه مناسب برسد.
احتمال دارد که نتایج بهنیه سازی به سرعت دیده نشوند اما در مدت چند ماه سبب افزایش بازدیدکنندگان و رتبه سایت می شود.
براي وب سايتها بسیار مهم می باشد که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به ویژه در سه تا نتيجه اول که حدود 60 درصد کليکها را دارد، قرار بگیرند. اين موضوع که وب سايتها با محصولات و خدماتي که دارند جهت رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند اصلا جای تعجب ندارد. به این دلیل که اين موضوع براي خيلي از سايتها سودمند می باشد که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به ویژه آن هايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتری هایی که دارند اضافه می شود.
مطالعات نشان داده است که جستجو کنندگان خیلی علاقه دارند بر پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک نمایند و طبق این مطالعه مشخص شده است که 70 درصد کاربران گوگل بر پیوندها جستجو کلیک می کنند. و این یکی از دلایلی است شرکت ها تاثیر سئو را جدی گرفته و برای آن زمان و هزینه زیاد صرف می کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر بیان کرد :
- تاثیر زیاد در بازدید وب سایت و افزایش تعداد مشتری.
- سبب ایجاد برند می شود، و نام شما و برند شما را تبلیغ میکند.
- سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- سبب می شود وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود.
- سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- •سئو بهترین ابزار برای تبلیغات می باشد.
انواع سئو چیست ؟ کمی بیشتر با سئو آشنا شویم :
در ادامه این مقاله انواع سئو ، مانند درون صفحه، بیرون صفحه، کلاه سفید و کلاه سیاه را بررسی می کنیم.
سئو درون صفحه (On Page SEO)
سئو درون صفحه به نظارت کامل و مستقيم کدها و محتويات وب سايت مانند تصویر،متن، پيوند و … مرتبط است.
در کل اگر بخواهیم بگوییم هر چيزي که در سايت خود بارگذاري ميکنيد مرتبط با SEO On Page می باشد.
اين روش اساس تمام تلاشهاي بهينهسازي می باشد زيرا جايي می باشد که شما بيشترين کنترل را روي آن خواهید داشت. هر نوع تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد کنید در نتايج جستجو نیز تاثير گذار است. به همین علت خيلي حائز اهمیت می باشد که روش SEO On Page خیلی خوب و قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)
بر خلاف SEO On Page که گسترش و توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي صورت میگرفت، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل کلیه ارتقاهايي می باشد که در خارج از وب سايت شما صورت می گیرد.
اين شامل کلیه چيزهايي می باشد که در بدست آوردن رتبهبندي بالاي سايت شما کمک کرده و تاثیر بسزایی دارند.
SEO Off Page در درجه اول بر بدست آوردن بک لینک های متمرکز ميشود و بعد با استفاده از روشهايي که در خارج از وب سايت انجام می گردد به بهينهسازي موتور جستجو ميپردازد.
SEO Off Page يک فرآيند نامحدود می باشد که به وسیله مهندسين سئو برای بدست آوردن بک لینک ها، اداره ميشود.
سئوی خارجی یا اف پیج خیلی حساس و تاثیر گذار و در عین حال خطرناک است و اگر در انجام آن تخصص و تجربه کافی نداشته باشید و اشتباهی بکنید ممکن است کلا سایت شما پنالتی شود و رتبه خود در گوگل را کامل از دست بدهد. پس حتما سئوی خارجی سایت خود را به سئوکار متخصص و باتجربه بسپارید.
سئو کلاه سفيد (White Hat)
در اصطلاحات اين حوزه، سئو کلاه سفيد به استفاده و پیروی از تمام تکنيکها، روشها و استراتژيهایی که موتور جستجودارد گفته میشود. در این روش هیچ فریب و یا دستکاری موتور جستجو و یا کاربران صورت نمی گیرد. به این دليل که این فرایند يا اجراي بلند مدت دارد و يا از دستورالعملها و سياستهاي مناسب و درست برای بدست آوردن رتبههاي بالا در نتیجه موتورهاي جستجو بهره می برد، که این مورد را سئو اخلاقی نیز می گویند.
سئو کلاه سیاه ؟ (Black Hat)
اصطلاح سئو کلاه سياه مجموعهاي از کارها می باشد که با بازي، فریب و دستکاري الگوريتمهاي موتورهاي جستجو برای بدست آوردن رتبه بالا، صورت می گیرد.
یهتر است که بدانيد اين روشها کاملا غير اخلاقي می باشند و هيچ موتور جستجويي آن را تاييد نمی کنند، و استفاده از اين روشها خطر خارج شدن از فهرست نتایج گوگل را برای همیشه به همراه دارد.
پژوهش بهینه سازی موتور جستجو جهت توسعه وب سایت های بزرگ
در این پژوهش محقق معتقد می باشد که وقتی که راه اندازی وب سایت تمام میشود. مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو می شوند، این موضوع است که نمی دانند وب سایت خود را چگونه در اینترنت معرفی کنند. و یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار بهینه سازی موتور جستجو می باشد. استراتژی های لازم برای بهینه سازی وب سایت به صورت زیر می باشند :
بهبود ساختار سایت
بهینه سازی لینک های ورودی
استراتژی URL
بهینه سازی کد
استراتژی کلمات کلیدی
پردازش کردن متن
استراتژی نام دامنه و هاست